جناب استاد مرتضی سرهنگی مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری و نویسنده مطرح کشور
بیان جنگ و حوادث آن را در دو قالب مهم تقسیمبندی کرد و گفت: زبان تبلیغی و زبان تعقلی دو قالب مهم برای بازگو کردن اصل و حواشی جنگ و انتقال مفاهیم موجود در آن برای مخاطبان و نسلهای آینده است.
وی با تأکید بر این مطلب که هر کدام از انواع ادبیات جنگ باید در زمان خودش مورد استفاده قرار گیرد تأکید کرد: ادبیات و زبان تبلیغی زمانی به کار میرود که جریان جنگ در اوج خود به سر میبرد در حالی که برای بازگو کردن حواشی پس از جنگ باید از زبان و ادبیات تعقلی استفاده شود.
مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری با انتقاد از اینکه در کشور ما هنوز برای بازگو کردن دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از ادبیات تبلیغی بهرهگیری میشود افزود: دوران گذار از ادبیات تبلیغی به سوی زبان تعقل جهت بیان رویدادهای مختلف جنگ در کشور ما هنوز به قوع نپیوسته است.
سرهنگی مهمترین اهدافی را که ادبیات جنگ به دنبال تحقق آنان است را برشمرد و تصریح کرد: قیمت آزادیهای بهدست آمده در قبال خونهایی که از سربازان وطن در جبهههای نبرد بر زمین ریخته شد و وم پاسداشت این مفاهیم از جمله مهمترین اهداف دنبال شده توسط ادبیات جنگ است.
درباره این سایت